کسب درآمد و فروشگاه اینترنتی استخر مدرن
close
تبلیغات
ثبت لینک و بنر در اینجا
درآمد عالی با فروش فایل
ایجاد اپلیکیشن اندروید
تبلیغات بنری و متنی
loading...
YourAds Here YourAds Here

استخر مدرن

بازدید : 95
چهارشنبه 28 اسفند 1398 زمان : 10:54

استخر بتونی: آیا مرحله پایانی استخر را به یاد دارید؟ تعمیر و نگهداری استخر بتنی بسیار آسان می باشد سطح گچی آن بسیار مناسب نمی باشد چون که محل مناسبی برای رشد و توسعه انواع باکتری و آلودگیها است که بدترین دشمن شما در هنگام شنا کردن است. در نتیجه باید در آخر هر هفته سطح استخر خود را با فرچه مخصوص تمیز کنند تا عاری از هر گونه باکتری شود. اگر هم سطح آن از سنگریزه تشکیل شده باشد که سخت تر می باشد و بسیار مشکل است که آن را تعمیر یا نگهداری کنید. راجع به مواد اسیدی شستو شو دهنده چیزی شنیده اید؟ به طور معمول هر 3 الی 5 سال برای استخر های بتونی مورد استفاده قرار می گیرد و به طور کلی سطح استخر بتونی را شست و شو می دهد و تمام باکتری ها را می کشد استفاده از این مواد سطح گچی آن را به حالت اولیه در می آورد اما این نکته را در نظر داشته باشید که برای استخرهای وینیلی و فایبرگلاسی مورد استفاده قرار نمی گیرد در ضمن میزان PH موجود در این مدل استخرها بالا است که متقابلا باعث افزایش PH موجود در آب استخر هم می شود در نتیجه زمانی که از اسید برای پاکسازی استخر استفاده می کنید بعد از آن میزان PHموجود را چک کنید تا در حالت نرمال باشد زیرا درصد بالای PH در آب استخر موجب عملکرد غیرموثر کلر می شود و زمینه ای موثر را برای رشد باکتریها ایجاد می کند. آیا استخرهای بتونی مناسب نیستند؟ نه همه آنها اما با صرف هزینه برای آنها بسیار بادوام تر می مانند و بیشتر برای شما کارایی دارند.

استخر وینیلی: به نسبت استخرهای بتونی بسیار راحت تر و آسان تر تعمیر می شوند در درجه وال به این دلیل که سطح سخت تری نسبت به استخرهای بتونی ندارند. اگر هم باکتری و آلودگی در آن ایجاد شود فقط بعضی از جاها در استخر وینیلی دچار آلودگی می شوند و بیشتر جاهایی که لایه های استخر به هم متصل می شوند که می تواند باکتری در آنجا پنهان باقی بماند همچنین به طور معمول استخرهای بزرگی هستند و به این معنی می باشد فضای بیشتر کار بیشتری را در پی دارد اما به طور کلی نسبت به استخرهای بتونی آسانتر تعمیر و نگهداری می شوند.

استخر فایبرگلاسی: زمانی که نحوه ی نگهداری و تعمیر دو نمونه استخر دیگر را می خوانیم، متوجه می شویم که استخر فایبرگلاس در مقایسه با دو مدل قبلی بسیار راحت تر و آسانتر نگهداری می شود و نیاز کمتری به تعمیر دارند با اینکه نگهداری آنها مجانی نیست و مقدار مواد شیمیایی آب مانند دیگر استخرها باید چک شوند همچنین مشکلات حاد دیگری در مورد تجهیزات استخر می تواند رخ بدهد. استخر فایبرگلاسی پول و زمان کمتری برای مراقبت می خواهند و دوباره به جنس سطح استخرها باز می گردیم که به دلیل جنس فوق العاده آن هیچ باکتری و آلودگی در آن رشد نمی کند و به طور کلی ضد باکتری است. کمترین میزان مواد شیمیایی ضدعفونی کننده را مصرف می کند پس فیلترینگ کمتری نیاز دارد و زمان کمتری نیز برای نگهداری احتیاج دارند. این دست است که احتیاجی سابیدن دیوار های آن با فرچه نیست همچنین PH موجود در آب افزایش پیدا نمی کند در نتیجه نیاز نیست مانند استخر بتونی با میزان PH موجود در آب درگیر شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساخت تاسیسات استخر های شنا هم چنین تعمیر و نگهداری آن ها می توانید می توانید از کارشناسان تام استخر مشاوره بگیرید.

بازدید : 583
سه شنبه 27 اسفند 1398 زمان : 11:01

زماني كه مي خواهيد انواع استخر هاي ساخته شده در زمين را بسازيد، هر كدام از آن ها مشكل به خصوص خود را دارند. استخرهاي ساخته شده از جنس وينيل ماندگاري موقت دارند، استخر فايبر گلاس هم از نظر اندازه و عمق داراي محدوديت هستند و در آخر استخر هاي بتني هستند كه مانند مدل هاي ديگر داراي مشكلاتي مي باشند. در اين مطلب مي خواهيم به مشكلاتي كه در رابطه با استخر بتني است اشاره كنيم كه قبل از ساخت آن در نظر نگرفته ايد در واقع ما مواردي را مي گوييم كه قبل از خريد اين مدل استخر بايد بدانيد.

زبري سطح استخر: اگر در تلاش بوده ايد كه در استخر بتني بدون كفش استخر واليبال بازي كنيد دقيقا مي دانيد كه راجع به زبري استخر مي خواهيم صحبت كنيم. در حقيقت به پاهايتان آسيب مي رساند و كاملا زخم مي شود و اين زبري استخر روز به روز افزايش پيدا مي كند.

نگهداري: بدون طرح سوالي، استخر هاي بتوني بيشترين نكات نگهداري استخر را در مقايسه با مدل هاي ديگر استخر هاي ساخته شده در زمين دارند. براي مثال جنس فايبرگلاسي و وينيلي هيچ نگراني در برابر ميزان كلسيم موجود در آب استخر ندارند اين مورد فقط در رابطه با استخر بتني وجود دارد. كلسيم موجود در آب سطح استخر را صاف و هموار مي كند و ميزان كم آن باعث ايجاد زمختي و زبري روي سطح استخر مي

روكش كردن مجدد: بسياري از كساني كه صاحب استخر بتني هستند در اين مورد هيچ نظري ندارند چون كه بر اين باورند كه استخر بتني را بايد در آينده روكش كنند. به همين دليل است كه اكثر شركت ها ممكن است به آنها گارانتي مادام العمر بدهند اما به اين معني نيست كه تا پايان ساخت استخر مي باشد در واقع گارانتي استخر بتوني تا قبل از ساخت آن مي باشد

.ناسازگاري با نمك: بسياري از افراد اين موضوع را نمي دانند اما سطوح بتوني كاملا حساس به نمك هستند و به راحتي مي توانند ترك خورده يا از بين بروند به دليل اين موضوع و با در نظر گرفتن اين حقيقت كه آب نمك در همه جاي دنيا وجود دارد، اين را بدانيد كه اگر از ژنراتور كلر و نمك براي استخر بتوني استفاده كنيد بايد زودتر از موعد دوباره آن را روكش كنيد.

5.نصب و راه اندازي: اغلب نصب آن ممكن است هفته ها طول بكشد و ممكن است در فصولي كه مي خواهيد از استخر استفاده كنيد، تكميل نشود. پس اگر خواستيد يك مدل از آن را در فضاي پشتي منزل تان نصب كنيد راجع به زمان و فرايند راه اندازي، اطلاعات كامل را كسب كنيد.

پنج مورد از مشكلاتي كه در رابطه با نصب استخر بتوني وجود دارد را بيان كرديم در مقابل اين مشكلات، مزايايي نيز وجود دارد كه آن را به استخري انعطاف پذير و مناسب تبديل كرده است كه مي توانيد براي ساخت آن در فضاي پشتي منزل تان اقدام كنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ساخت تاسيسات استخر و هم چنين تجهيزات استخر مورد نيازتان مي توانيد از كارشناسان تام استخر مشاوره بگيريد.

بازدید : 134
دوشنبه 26 اسفند 1398 زمان : 10:55

طراحی و ساخت استخرهای بتنی بسیار متنوع و البته زمانبر و پرهزینه است. استخرهای وینیل نیز با اینکه مقرون به صرفه هستند اما ماندگاری بالایی ندارند. استخر فایبرگلاس نیز بسیار با دوام است، تعمیر و نگهداری آن کم هزینه است و ماندگاری بالایی دارد. اما برخی میگویند که ساخت استخر فایبرپلاس خطرناک است. زیرا احتمال مسموم شدن با فایبرگلاس وجود دارد. آیا واقعا چنین تصوری درست است؟

آیا استخر فایبرگلاس سمی است؟

پاسخ کوتاه: نه ، برای شما سمی نیستند.

پاسخ طولانی: تنها تنفس یا تماس با فایبرگلاس خام می تواند مضر باشد زیرا مواد سازنده و اولیه آن برای پوست یک عامل تحریک کننده محسوب میشوند. خبر خوب این است که فایبرگلاسی که در استخرهای شما به کار میرود اصلا سمی نیست.

آیا امکان دارد که استخر فایبرگلاس بشکند و قطعات آن داخل آب بریزند؟

بله امکان دارد. اگر ساخت استخر فایبرگلاس خود را به دست شرکتی سپرده باشید که نامعتبر باشد، امکان دارد از مواد نامرغوب برای ساخت استخر استفاده کند یا استاندارهای موجود را رعایت نکند. درنتیجه استخر میتواند با کوچکترین فشاری بشکند و شما در معرض سمیت فایبرگلاس قرار بگیرید.

چه کسی در برابر اثرات سمی فایبرگلاس آسیب پذیر است؟

پاسخ کوتاه: کسی که با فایبرگلاس خام در ارتباط است، مثل سازندگان استخر

پاسخ بیشتر: افرادی که مستقیماً با فایبرگلاس کار می کنند ، متخصصانی آموزش دیده هستند که برای محافظت از خود ، ماسک و لباس مخصوص می پوشند. خوشبختانه ، این مسئولیت سازنده است که کاملاً در محیط امن قرار بگیرد و شما به عنوان یک مصرف کننده به هیچ عنوان با فایبرگلاس خام در تماس یا ارتباط نخواهید بود.

به عنوان صاحب استخر، تمام آنچه شما باید نگرانش باشید، حفظ مواد شیمیایی، تمیز نگه داشتن استخر و نگه داری استخر است. مگر اینکه قصد داشته باشید استخر خود را کنده و آن را آتش بزنید!!!!

آیا استخرهای فایبرگلاس برای محیط زیست مضر هستند؟

پاسخ کوتاه: نه

پاسخ طولانی: بر خلاف استخر بتونی، استخر فایبرگلاس منافذ بزرگی ندارد تا بتواند جلبک ها را در خود پرورش دهد. این استخرها از یک لایه محافظ و نرم برخوردار است که در برابر رشد جلبک ها مقاومت می کند. این یعنی در این استخرها یا جلبک رشد نمیکند و یا اگر جلبکی باشد بسیار کم است. در نتیجه هزینه ضدعفونی استخر کمتر میشود که این برای طبیعت نیز مفید است. علاوه بر این، فایبرگلاس قابل بازیافت نیز هست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساخت تاسیسات استخر های شنا می توانید از کارشناسان تام استخر مشاوره بگیرد.

بازدید : 92
يکشنبه 25 اسفند 1398 زمان : 11:04

با افزایش سطح آگاهی و همچنین رفاه جوامع و علی الخصوص کاربران مجموعه های آبی تمایل به استفاده از سیستم تصفیه گرمایش و ضدعفونی آب استخر بیشتر شده است . به طور کلی تجهیزات استخر شامل تجهیزات ضدعفونی استخر، تجهیزات گرمایش و تجهیزات تصفیه استخر می باشد.

سیستم تصفیه استخر که شامل فیلتر تصفیه و پمپ تصفیه استخر می باشد.

از فیلتر به عنوان کلیه و از پمپ به عنوان قلب استخر در سیستم تصفیه استخر یاد می شود زیرا پمپ با به گردش در آوردن آب استخر یا جکوزی و عبور از لوله کشی استخر سیستم و با گذراندن آب از داخل فیلتر که نقش کلیه را بازی می کند آب استخر یا جکوزی را تصفیه می نماید

به طور کلی استخرها از حیث نحوه تخلیه سطحی آب به دو نوع اسکیمری و سر ریز تقسیم می شود که این عمل تخلیه سطحی آب جهت تصفیه آلاینده های سطحی آب توسط اسکیمر استخری و گریل استخری انجام می شود.

اسکیمر استخر در دیواره بالای استخر و معمولا در عرض آن قرار می گیرد و در اثر فشار نازل های ورودی آب استخر در روبروی اسکیمر تعبیه می شود.آلاینده های سطحی آب را جمع آوری و وارد سیستم تصفیه آب می کند.

گریل یا همان شبکه های جمع آوری سطحی دور استخر آب آلوده سطح استخر را که عمدتا از چربی مو حشرات و آب دهان شناگران تشکیل شده در اثر سرریز شدن آب استخر که ناشی از ورود آب از کف استخر می باشد.

انتخاب پمپ مناسب تصفیه به عنوان قلب سیستم تصفیه استخر یکی از مهمترین بخش های طراحی تاسیسات استخر می باشد که علاوه بر گردش در آوردن آب باید طوری طراحی شود که بتوان افت فشار ناشی از وجود سایر المان های موجود در مسیر لوله کشی استخر از خروج آب تا برگشت به کاسه استخر را جبران نماید.

از نظر جنس بدنه انتخاب پمپ با بدنه و پروانه چدنی یا برنجی بزرگترین اشتباه است!

جهت تصفیه آب استخر از سه نوع فیلتر دیاموته ,کارتریجی و شنی استفاده می کنند.

ولی بدلیل هزینه نگهدلری بالا افت فشار زیاد و دشوار ی کارکردن با فیلتر های کارتریجی و دیاتومه و همچنین بک واش سخت این فیلتر ها کمتر مورد استفاده قرار گرفته و بیشتر از فیلتر شنی استفاده می شود.

فیلتر شنی به دلیل افت فشار کمتر ،راحتی کاربرد، بک واش راحت و همچنین هزینه نگهداری پایین تر نسبت به سایر مدل فیلتر ها محبوبیت بیشتری پیدا کرده و به دلایل ذکر شده در فوق هم در استخر های عمومی و هم خصوصی به وفور استفاده می شود.

انتخاب نوع شن نیز درفیلتر شنی اهمیت فراوان دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساخت، تعمیر و نگهداری استخر می توانید از کارشناسان تام استخر مشاوره بگیرید.

بازدید : 117
شنبه 24 اسفند 1398 زمان : 11:06

عایق کاری حرارتی استخر

عایق‌کاری نامناسب استخر از یک طرف موجب از دست رفتن گرمای استخر و متعاقباً افزایش هزینه‌های مرتبط تاسیسات استخر و از طرفی هم به ویژه در مناطق گرم که کاربرد استخر بسیار گسترده است، موجب هدر رفت شدن آب استخر خواهد شد که این مورد هم هزینه‌هایی در بر خواهد داشت.

عایق‌کاری حرارتی شامل عایق‌کاری دیواره‌ها و استفاده از پوشش برای سطح استخر می‌شود. استفاده از پوشش برای سطح استخر در استخرهای روباز کاربرد دارد. این پوشش بسته به شرایط استخر شما و به ویژه شرایط آب و هوایی می‌تواند جنس‌های مختلفی داشته باشد ولی پوشش‌های پلی‌اتیلن برای انواع استخر و شرایط آب و هوایی مختلف بسیار مناسب هستند و علاوه بر عایق حرارتی بالا، اجازه نفوذپذیری اشعه ماوراءبنفش به داخل استخر را نمی‌دهند.

عایق رطوبتی استخر

عایق رطوبتی استخر نسبت به عایق حرارتی از اهمیت بیشتری برخوردار است و جنبه‌های مختلفی از کار را در برمی‌گیرد. شناخت و درک ساختار فیزیکی استخر و متعاقباً انتخاب روش و مواد عایق‌کاری مناسب از اصول مهم ساخت استخر است. عایق رطوبتی را می‌توان در هر مرحله از ساخت استخر به کار است.

عایق‌کاری رطوبتی استخر به خصوص در استخرهای با کاربرد کشاورزی و صنعتی با روش سنتی و با استفاده از قیر گونی و ایزوگام صورت می‌گیرد. در استفاده از قیر گونی برای سعی می‌شود که از دو یا سه لایه استفاده شود. ایزوگام را نیز بیشتر در محیط‌هایی به کار می‌گیرند که آب جاری شدت کمی داشته باشد. در استخر به دلیل وجود پدیده‌ای به نام فشار هیدرو استاتیکی احتمال کنده شدن و جدا شدن ایزوگام بالا است.

در هر صورت عایق‌کاری رطوبتی استخر به روش اصولی و مهندسی شده از شروع ساخت استخر تا اتمام ساخت آن را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد.

· لاشه ریزی کف استخر

· پر کردن فضای خالی لاشه ریزی

· استفاده از فوم پلی استایرن اکسترود شده در اجرای عایق کاری استخر

· استفاده از پودر آب‌بند و چسب بتن

· استفاده از مواد پلیمری

· استفاده از واتر استاپ در اجرای عایق کاری استخر

· استفاده از مواد آب‌بندی بندکشی کاشی استخر

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساخت استخر و تجهیزات آن ( پمپ تصفیه استخر ، فیلتر استخر و....) میتوانید از کارشناسان تام استخر مشاوره بگیرید

بازدید : 94
چهارشنبه 21 اسفند 1398 زمان : 11:23

با گذشت زمان، ساختار ضد آب استخر آسیب می بیند و ترک های کوچک و بزرگ در بدنه داخلی و خارجی استخر دیده می شود. علت اصلی همه نشتی های آب از استخر، خراب شدن عایق رطوبتی استخر است

چرا باید عایق رطوبتی استخر را تعمیر کنیم؟

یکی از مراحل مهم در ساخت استخر عایق رطوبتی آن است. یک نشتی کوچک هم موجب هدر رفتن آب زیادی می شود. هزینه آب هدر رفته از ترک دیواره های استخر، در طول یک سال بسیار زیاد می شود. اگر خوشبینانه نگاه کنیم، هزینه اتلاف آب در یک سال معادل دو برابر قیمت عایق رطوبتی استخر خواهد شد. البته این هزینه بین قبض ماهانه آب بها سرشکن می شود و شاید اصلا دیده نشود. برای اینکه هزینه های خانوار را مدیریت کنید لازم است تا هر چه زودتر عایق های رطوبتی را بازسازی کنید.

چگونه استخر را عایق بندی کنیم؟

وقتی علت نشتی آب از استخر مشخص شد، به راحتی می توانید مشکل را برطرف کنید. چنانچه مشکل نشتی لوله ها باشد و سیستم لوله کشی آب دچار ترک، شکستگی و آسیب باشد باید از یک لوله کش حرفه ای کمک بگیرید

تعمیر عایق رطوبتی استخر

اگر استخر بیش از ۱۰ سال عمر داشته باشد، عایقهای رطوبتی دیگر کارایی ندارند و بهتر است در مرحله تعمیر و نگهداری استخر با انواع عایق جدیدتر جایگزین شوند. احتمال درز و شکاف ذره بینی در عایق های قدیمی بسیار بیشتر است. اما اگر در این مدت عایق رطوبتی استخر نوسازی شده باشد، تنها نیاز به عایقکاری با رنگ دارد و با نقاشی استخر، عایق رطوبتی هم حفظ می شود. استخرهای بتونی باد با لایه نازک بتن هیدرولیکی درزگیری شوند و سپس با انواع عایق رطوبتی جدید ایمن سازی شوند.

آیا عایق رطوبتی استخر ترک دارد؟

آب استخر به طور طبیعی در اثر گرما و تغییرات هوا، تبخیر می شود بنابر این هر میزان کاهش آب استخر نشان دهنده نشتی نیست. به طور معمول یک استخر در حدود ۲ اینچ آب استخر در طول یک هفته کم می شود که جای نگرانی نیست ولی بیش از این مقدار، هشداری برای وجود نشتی در استخر است. برای اینکه ترک ها، شکاف های ریز و هر سوراخ کوچکی دیده شود، لازم است تا آب استخر را تخلیه کنید و از ایزوگام کار برای بررسی عایق رطوبت کمک بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ساخت و نگهداری تاسیسات استخر شنا می توانید با کارشناسان تام استخر مشاوره بگیرید

بازدید : 626
سه شنبه 20 اسفند 1398 زمان : 11:12

راه اندازی استخر

در مرحله اول باید از کارکرد صحیح تجهیزات استخر اطمینان حاصل نمائید و سپس با استفاده ار کیت های سنجش آب، تعادل آب را چک کنید.

آماده سازی آب استخر

· با استفاده از کیت های سنجش آب پارامترهای مورد نیاز را اندازه گیری کنید.

· مقادیر قلیائیت کل، PH، کلر آزاد موجود (FAC) و سختی کلسیمی (CH) را مطابق چارت تعادل آب پیشنهادی تنظیم نمائید.

· در صورت روباز بودن استخر از یک تثبیت کننده مانند سیانوریک اسید استفاده کنید.

· به آب استخر مطابق ویدئو شوک بدهید.

این برنامه 4 مرحله ای نگهداری استخر در کل فصول استفاده از آن اجرا کنید.

آماده سازی تجهیزات استخر

· آب و هر گونه مواد زائدی که در طول زمستان روی کاور استخر جمع شده اند را تمیز کنید.

· کاور را بردارید. کاور را کاملا تمیز کنید تا از خرابی زود هنگام آن جلوگیری شود.

· تاسیسات استخر و تاسیسات الکتریکی برای پمپ تصفیه استخر ، فیلتر ها و سیستم سیرکولاسیون را دوباره وصل کنید.

· از تمیز و خالی بودن اسکیمر، پمپ، مسیر مکش و دیگر تجهیزات از هرگونه موائد زائد، اطمینان حاصل کنید.

· کف و دیواره های استخر را با استفاده از برس تمیز کنید.

· استخر را تا سطح مناسب با آب پر کنید.

· اطمینان حاصل کنید که تمام تجهیزات و تاسیسات الکتریکی آماده به کار باشند.

· اسکیمر، مسیر مکش و فیلتر را جهت اطمینان از صحت عملکرد چک کنید.

· استخر را جهت حذف دیگر مواد معلق باقیمانده در آب جارو کنید.

· پمپ فیلتراسیون را روشن کرده و عدم نشتی سیستم را چک کنید.

· سیستم فیلتراسیون را به مدت 12 ساعت روشن بگذارید.

بستن استخر

· پارامترهای آب را با استفاده از کیت سنجش آب اندازه گیری کرده و در محدوده ایده آل تنظیم کنید.

· استخر را با استفاده از جاروهای مکشی به صورت کامل تمیز نموده و مواد زائد معلق را خارج کنید.

· از کیت مراقبت از استخر در طول زمستان، مطابق دستورالعمل سازنده استفاده کنید.

· فیلتر را تمیز کنید..

· سطح استخر را با کاور مناسب بپوشانید. کاور باید ضد آب بوده و در برابر آب و هوا و مواد شیمیایی استخر مقاوم باشد. لبه های استخر را جهت جلوگیری از ورود هوا کاملا آب بندی کنید. این کار باعث می شود تا تمیزکاری استخر در زمان باز کردن دوباره آن آسانتر باشد.

بازدید : 93
دوشنبه 19 اسفند 1398 زمان : 11:09

در صورت استفاده از کلر :

تعادل آب:

مقادیر قلیائیت کل، سختی کلسیمی و pH آب را اندازه گیری کنید و در محدوده اعلام شده در جدول تنظیم نمائید.

ضدعفونی:

بسته به نحوه تزریق کلر به آب جکوزی کلر اضافه کرده و مقدار کلر آزاد باقیمانده (FAC) را اندازه گیری و در محدوده مجاز تنظیم نمائید. در هنگام راه اندازی، تا زمانی که مقدار کلر آزاد باقیمانده به 4-5ppm نرسیده است، وارد جکوزی نشوید. مقدار کلر آزاد باقیمانده همواره در محدوده 3-5ppm باشد.

و در صورتی که از برم استفاده می کنید:

زمانی که آب جکوزی را با آب تازه پر می کنید، مطابق دستور العمل سازنده و بسته به حجم جکوزی مقداری بروم به آب جکوزی اضافه نمائید تا بتوان مقدار 30ppm بروماید به صورت ذخیره در آب داشته باشیم. این مقدار از بروماید ذخیره تبدیل به برماین می شود که برماین یک ضدعفونی کننده قوی بوده علاوه بر بی بو بودن، ماکزیمم آسایش را برای چشم و پوست به ارمغان می آورد. نیازی نیست مقدار30ppm بروماید ذخیره همانند 2-4ppm بروماین به صورت روزانه ثابت باقی بماند. هر بار پس از تعویض آب جکوزی باید به آن بروماید اضافه شود.

تعادل آب:

قلیائیت کل، سختی کلسیمی و pH را اندازه گیری و در محدوده ایده آل ذکر شده در جدول تنظیم کنید.

ضدعفونی:

قرص سدیم برماید را داخل شناور گذاشته و مقدار بروماین باقیمانده را اندازه گیری و تنظیم کنید. تا زمانی که مقدار بروماین باقیمانده به 2-4ppm نرسیده، وارد جکوزی نشوید. همواره مقدار برمین باقیمانده را در محدوده 2-4ppm نگه دارید.

اگر میخواهید ماده ضدعفونی کننده جکوزی را از برم به کلر و یا برعکس تغییر دهید، آب جکوزی را خالی کرده و با آب تازه پر کنی

نگهداری معمول

شرایط نگهداری از تاسیسات جکوزی عاملی بسیار مهم جهت داشتن جکوزی ایمن و عاری از مشکلات است. دمای آب جکوزی همواره حدود 40 درجه سلسیوس یا 104 درجه فارنهایت می باشد و این دما باعث افزایش شدید نرخ تبخیر آب و ایجاد محیط بسیار مناسب برای رشد باکتری ها و جلبک ها می شود. استفاده زیاد از جکوزی می تواند باعث ایجاد کدورت و کند شدن گردش آب و همچنین ایجاد خوردگی، لکه و رسوب در قسمت های مختلف جکوزی شود.

بستن جکوزی

جهت بستن جکوزی خود حتما به دستورالعمل های سازنده توجه فرمائید. ولی اگر اطلاعات و مدارکی در این زمینه در اختیار ندارید، موارد ذیل را برای هر دو حالت استفاده از کلر و برم انجام دهید:

· آب جکوزی را خارج کنید.

· آب باقیمانده داخل لوله ها، اسکیمر، فیلتر و هیتر را کاملا تخلیه کنید. در صورت عدم تخلیه، ممکن است پس از یخ بستن در زمستان به لوله کشی ها و تجهیزات استخر و جکوزی آسیب برساند.

· آب باقیمانده در کف فیلتر را به صورت کامل تخلیه کنید.

· مسیرهای تخلیه آب تجهیزات را با درپوش مسدود کنید.

· برق ورودی تمامی تاسیسات الکتریکی را قطع کنید.

· روی جکوزی را با کاور مخصوص بپوشانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساخت و نگداری استخر و هم چنین موتورخانه هوشمند می توانید با کارشناسان تام استخر مشورت کنید.

بازدید : 101
شنبه 17 اسفند 1398 زمان : 12:00

با پیشرفتهایی که در چند سال اخیر حاصل شده است، شیوه ها و مفاهیم طراحی و ساخت استخرها تغییر پیدا کرده و ویژگی های جدیدی به آنها اضافه شده است. طرح های جدید با توجه به توصیه های مشاوران استخرسازی درباره چیدمان، استقرار و شکل استخر تهیه می شوند.

مهندسان تاسیسات نیز باید مطابقت داشتن کلیه تجهیزات استخر را با مقتضیات جریان و فیلتراسیون آن مورد بررسی قررار داده و تایید کنند. البته ملاحظات دیگری چون تاسیسات الکتریکی، نوع پمپ ها، نوع فیلترها و شیمی آب نیز وجود دارند.

سازندگان استخرها باید بخوبی با تجهیزات مورد استفاده در استخرها، رنگها و پرداختهای سطوح، شیمی آب، پمپاژ مکانیکی،فیلتراسیون، سیستمهای گرمایش و الکتریکی آشنایی داشته باشند.

استخر شنا (موتورخانه استخر شنا)

استخر های شنا برای کاربری های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که بنا بر کاربری آن، دارای قسمت­های متفاوتی می باشند.

یک استخر عمومی، دارای بخش هایی است که در زیر به آن اشاره می کنیم:

· سالن استخر

· استخر شنا

· جکوزی

· سونا بخار

· سونا خشک

· حوضچه آب سرد

· ورودی

· رخت کن

· دوش ها

· دستشویی ها

برای عملکرد بهینه ی این بخش ها نیاز به یک سیستم تاسیساتی یکپارچه است تا بتواند محیطی مناسب را برای شناگران تامین کند. برای برآورد این نیاز،تاسیسات استخر یکپارچه ای را در فضایی به نام موتورخانه استخر تعبیه می کنند.

موتورخانه های معمولی استخر دارای تجهیزات زیر می باشند:

· دیگ آبگرم

· دیگ بخار

· سختی گیر

· فیلتر شنی

· مبدل حرارتی

· منبع کویل دار

· موگیر

· پمپ

· شیر آلات و اتصالات

طراحی موتورخانه استخر شامل ۳ بخش کلی می باشد.

· بخش اول واحد گرمایش

· بخش دوم تصفیه آب

· بخش سوم پمپاژ

برای بررسی موتورخانه ی یک استخر لازم است تا تک تک واحد های استخر به صورت مجزا مورد بررسی قرار گیرند تا تمامی تجهیزات مورد نیاز برای ایجاد آسایش شناگران مشخص شود

بازدید : 459
چهارشنبه 14 اسفند 1398 زمان : 10:59

امروزه طراحی تاسیسات استخر، سونا (سونا خشک و سونا بخار) و جکوزی باتوجه به پیشرفت‌های این صنعت و نیز هزینه بالای آب و حامل‌های انرژی، توانایی خاصی می‌باشد. این امر وقتی جدی‌تر می‌شود که می‌بینیم مجتمع‌های مسکونی بزرگ نیز به این تجهیزات مجهز هستند و استفاده از این تاسیسات روز به روز گسترده‌تر می‌شود.

استخر، سازه‌ای مصنوعی است که مانند یک مخزن سرباز، آب مورد نیازی که برای مقاصد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد را در خود نگه می‌دارد. به طور کلی استخرها را از لحاظ کاربری، نوع مصالح به کار رفته در سازه استخر و موقعیت استخر نسبت به سطح زمین در گروه‌های مختلفی تقسیم بندی می‌کنند.

استخرها را از دیدگاه کاربری می‌توان در گروه‌های زیر طبقه بندی نمود:

· استخرهای اقیانوسی

· استخرهای عمومی

· استخرهای تمرینی

· استخرهای خصوصی

· استخرهای قهرمانی

· استخرهای درمانی

· استخرهای بیکران

تهویه مطبوع در استخرها

محیط استخرهای سرپوشیده دقیقا همانند تمامی محیط های بسته ساختمان باید از نظر شرایط آسایش حرارتی، سلامت و کیفیت هوای داخل در استخرها بیش از آن که از دیدگاه تامین شرایط آسایش شناگران مهم باشد، از دیدگاه حفظ سلامت آنان دارای اهمیت است. البته در استخرها، تنظیم شرایط هوای داخل به منظور افزایش طول عمر تجهیزات استخر و محافظت از سازه ساختمان در برابر هوای مرطوب استخر نیز دارای اهمیت است. به طوری که درصورت عدم توجه به این مساله، بخار آب بر روی دیوارها، پنجره‌ها و سقف استخر تقطیر می‌شود و در دراز مدت به سازه ساختمان و تجهیزات موجود در آن آسیب می‌رساند. بنابراین تامین کیفیت هوای داخل یکی از مهم ترین معیارهایی است که در طراحی استخرهای سرپوشیده باید مدنظر قرارگیرد.

اسپا (جکوزی)

استخرهای آب گرم در گذشته‌ای نه چندان دور از جنس چوب و به شکل‌های مختلف ساخته می‌شدند و از آن‌ها برای استراحت، کاربردهای درمانی، رفع تنش عضلات و مانند آن استفاده می‌شد. این استخرها به دلیل عدم راحتی و مشکلات متعددی مانند نشتی آب به تدریج از رده خارج شدند. اما آنچه که امروزه در متون فنی با عنوان استخر آب گرم یا “Hot Tub” مطرح است در واقع همان استخرهای گردابی و استخرهای هوایی هستند.

سیستم لوله‌کشی

مسیری که آب در مدار گردش آب جکوزی‌ها طی می‌کند نیز مشابه با مدار گردش آب استخرهاست. البته مدار گردش آب استخر و جکوزی ممکن است مشترک و یا مجزا باشند که هر یک مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساخت استخر ،تعمیر و نگهداری آن می توانید از کارشناسان تام استخر مشاوره بگیرید

تعداد صفحات : 5

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • Ú©Ù„ مطالب : 294
  • Ú©Ù„ نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 78
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 77
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ امروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ دیروز : 0
  • بازدید هفته : 334
  • بازدید ماه : 2119
  • بازدید سال : 6098
  • بازدید Ú©Ù„ÛŒ : 33154
  • کدهای اختصاصی